Dag 6 Schoonloo - Sleen 22 - 10 - 2022.

23 oktober 2022 - Grou, Nederland

Eindelijk is dan de dag aan gekomen om onze volgende etappe te lopen. Het is de 1 ste dit jaar. Vorig jaar hebben we de laatste 5 de etappe gelopen op 10 oktober.

Om 7.45  vertrokken wij op weg naar Sleen. Met Dirkje, Gerda Minke, Yvonne en Ymkje. Daar een plekje zoeken voor de auto en na nog  een bakje koffie op zoek naar de bus naar  Schoonloo. De bus kwam later dan gepland en we hoopten maar dat we op tijd in Emmen zouden zijn. Wij moesten daar  overstappen om in Schoonloo te komen. Gelukkig hoefden we niet lang te wachten en de bus bracht ons op de plaats van bestemming. Daar kon onze tocht beginnen. Om 10.15 na een stukje lopen kwamen we al in het bos prachtig mooi de herfst kleuren van de bladeren die om ons heen dwarrelden en al op de paden lagen. Na ongeveer 3 km kwamen we op een open plek in het bos bij "De Tweelingen" aan. Hier op dit rust punt kon je zelf een kopje koffie of thee klaar maken.  Aan de picknick tafel gezellig even koffie gedronken de eikeltjes vlogen ons om de oren. Heel veel eikenbomen waren daar.  Er was ook gelegenheid om naar het toilet te gaan. De eigenaar van deze mooie  plaats was druk bezig en vertelde dat ze bezig waren om daar 4 B&B kamers te maken in lokatie op het terrein bij hun woonhuis. Daarna weer verder gegaan met de tocht. We lopen door het bos op zandpaden,keienpaden en soms hele vochtige moerasachtige  paden met veel water plassen. Het was prachtig weer en de jassen konden soms wel uit.

Na een eind lopen zagen we een bankje waar we even hebben genoten van ons lunchpakketje. En weer verder het bos in. We moesten over vee roosters en kwamen een paar ezels tegen en een plek waar heel veel schapen bij elkaar stonden in een hokje van hekken voor controle ik denk door een dierenarts. De eigenaar zat er op een stoeltje bij. Gelukkig keek hij ons na en riep ons toe dat we verkeerd liepen. Wat weer een geluk zie je maar weer dat je goed moet opletten onderweg.

Onder weg kwamen we nog een grote open plek tegen waar een  Pieterpad monument ter ere van Bertje Jens 1913 - 2009  en Toos  Voorhuis -Tjalsma 1915 - 2004 stond. Dirkje is er heen gelopen en heeft een pracht foto gemaakt. Verder met de trip kwamen we ook nog een   vliegtuimonument tegen. Zie foto's. We zijn onderweg bomen tegen gekomen die wij niet herkenden dus discussie welke het zouden zijn. De app kwam te pas het ging om walnootbomen we hebben niet 1 gevonden. Om 16.00 kwamen we aan in Sleen. Daar hebben we nog gezellig op het terras gezeten met Cappuccino met een likeurtje en slagroom en water er bij wat een verwennerij. Het werd wat frissen dus zijn we voor het biertje en borrelplankje even naar binnen gegaan. We hebben allen een pracht dag gehad en de 24 km die we gelopen hebben viel ons allen mee. Met een heerlijk voldaan gevoel zijn we naar de auto gelopen. Ingrid heeft ons weer veilig in Wytgaard gebracht. Zou dit de laatste etappe zijn van dit jaar?? We wachten af en anders in 2023 weer verder met dit Prachtige Pieterpad.

1. Gerda minke:
    23 oktober 2022
    Was weer prachtig
  2. Hannie:
    23 oktober 2022
    Wer in leuk ferslach fan in moaie etappe.