Dag 5 Rolde Schoonloo

10 oktober 2021 - Schoonloo, Nederland

Vandaag vertrekken we in de mist met een mooie opkomende rode zon. De temperatuur is al lager nu we in oktober wandelen. Wel of niet handschoenen mee, ach vast niet nodig. Dirkje fietst voor de zekerheid toch nog even snel naar huis voor een extra shirt. De weersverwachting geeft al wel aan dat het weer een mooie dag is. En yes geen regen op het programma. Wel een omleiding op de snelweg? Nee hoor, we rijden in een rustig tempo richting Drachten. We komen uiteindelijk aan in Schoonlo, parkeren de auto om met de bus ( met enige vertraging) naar het startpunt te gaan. In Rolde aangekomen vinden we het startpunt om de volgende etappe van het Pieterpad te wandelen. Vandaag met een viertal dames (Gerda Minke, Ymkje, Dirkje en Ingrid). Zoals gezegd met vier dames op pad, maar we hebben vandaag veel andere versterking. Al in de bus en op de hele route zijn we vergezeld door veel wandelaarsvan het Pieterpad. Groepjes die meerdere dagen wandelen, sommigen met veel bepakking. We hebben vandaag als reisleiding GM die ons makkelijk op route brengt naar het eindpunt. GPS en ook het boekje is niet nodig. Dus kunnen we de hele dag genieten van de mooie omgeving. Wat zien weer veel prachtige bossen, hunnebedden niet te vergeten, paddestoelen in alle kleuren, bijzondere dieren en super mooi weer! We hebben flink de pas er in en lunchen op de hei in het zonnetje. De herfstkleuren in het bos krijgen weer de overhand. De route eindigt in een bos aan de rand van Schoonlo met nog een waarschuwing voor de teken in het bos.We zijn al mooi op route met 86 km in de benen van de afgelopen etappes. Om 14.45 uur zitten we op terras en genieten van een welverdiende Brugse zot. Wat weer een gezellige dag om nu al weer uit te zien naar de volgende etappe! Dames dan weer met z'n allen toch....