dag 7, 25 maart 2023 Sleen - Coevorden 22 km. (maar dan andersom)

25 maart 2023 - Coevorden, Nederland

Het weer leek niet super voor vandaag maar ook niet zo slecht om de wandeldag af te blazen. Daarom 8 uur verzamelen bij het gele bankje. We zijn met z'n vijven deze keer; Yvonne, Ingrid, Dirkje, Ymkje en Dikkie. Rond half 10 waren weer in Coevorden. De bedoeling was om eerst met een taxi naar Sleen en dan terug wandelen naar Coevorden. Maar dan moet het wel lukken om een taxi te bellen.... we hadden of een verkeerd nummer of werden lang in de wacht gezet. Ymkje stelde voor dan de route andersom te doen en dan met de taxi terug.

WhatsApp Image 2023-03-25 at 11.20.18WhatsApp Image 2023-03-25 at 12.58.31

WhatsApp Image 2023-03-25 at 15.39.52 (1)

Een strak plan bleek toen we begonnen te kuieren want we hadden nu ook nog het voordeel dat we voor de wind liepen en dit was wel fijn met de harde wind en de buien af en toe.  Deze etappe was niet heel bijzonder, onderweg niet veel benoemerswaardigheden gezien om over te schrijven. Het begon trouwens wel leuk met ons  tweede "gele bankje" met de tekst; De eerste zon!  De route was veelal langs een kleine weg of fietspad en af en toe stukjes wandelpad door het gras / modder. Dit waren de mooiste stukjes. We waren trouwens nog niet bedacht op dit soort stukjes en misten hierdoor bijna een afslag naar zo'n padje. Gelukkig trok de paal waar het Pieterpad teken opstond onze aandacht omdat er ook een bord opzat met wel een hele toepasselijke camping naam; Camping Kalmpjes an.

WhatsApp Image 2023-03-25 at 15.39.52

WhatsApp Image 2023-03-25 at 11.20.18 (2)

WhatsApp Image 2023-03-25 at 15.39.53

Rond 12 uur zagen we een school met wat picknick banken er om heen. Een goede plek om t lunchen uit de wind en zowaar in de zon even! We waren toen ook ongeveer halverwege 10 km onderweg. Wel grappig dan dat je dan ook rond die tijd  veel Pieterpadders tegen komt die de tegenovergestelde richting lopen (tegen de wind in vandaag).  Altijd leuk, de herkenning van wandelaars onderling en een vriendelijke groet over en weer. Ongeveer een half uur naar ons genomen lunch zagen we een leuk  Theehuis waar ze ook soep serveerder. Dit was toch wel heel aantrekkelijk om nog iets warms te nemen aangezien het best wel fris weer was. De eigenaars van dit gezellig Theehuis / eetcafé zaten hier sinds november en hadden het al goed voor mekaar met voor ons courgettesoep en een pittige wortelsoep met een lekker warm broodje erbij!  Maar we troffen het nog meer..... toen we vroegen of de eigen naar een taxibedrijf wist in de buurt om ons vanuit Sleen naar Coevorden te brengen bood hij aan dat hij ons ook wel naar Coevorden wilde brengen, top!

WhatsApp Image 2023-03-25 at 15.33.22

WhatsApp Image 2023-03-25 at 12.55.30WhatsApp Image 2023-03-25 at 12.03.09

Laatste stukje naar Sleen was het mooiste stukje, bij het water langs en door het gras/ beetje modder paden. Een ooievaar in de verte op een paal. Om half 4 kwamen we aan en zaten we aan ons welverdiende biertje toen het buiten begon te plenzen. Dit had meneer Buienradar al voorspeld. Goede timing van ons dus!  Het biertje smaakte nog lekkerder toen😉. Na het biertje onze man van het Theehuis gebeld en die haalde Yvonne en Ingrid op om naar de auto t brengen (we konden niet met ons vijven in zijn auto). Yvonne en Ingrid haalden ons toen weer op en voldaan en moe (en stijf) reden we terug naar Wytgaard.

WhatsApp Image 2023-03-25 at 18.35.06

Op naar de volgende etappe, wanneer weten we nog niet, een datum prikken dat we allemaal kunnen blijkt lastig . Maar ja dat heb je natuurlijk met actieve ondernemende froulju!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda Minke:
    29 maart 2023
    Wat een leuk verhaal en leuke dag. Jammer dat ik niet mee kon volgende keer beter!
  2. Ymkje Roorda:
    29 maart 2023
    Wat leuk as je ut je wurk komme op dizze tiid en dan nog san prachtig ferhaal ha te leazen. Der sil ik fest lekker op sliepe!!
    Oant de folgende kear.