Dag 12, Verwoldsehof Laren naar Vorden

10 maart 2024 - Vorden, Nederland

De B&B Verwoldsehof was geweldig! Gastvrouw Mathilde bracht gisteravond heerlijke lasagne, daarna hebben we onder het genot van een wijntje en een hapje de ontknoping van 'Wie is de mol' gekeken.

Om 8 uur vanochtend komt onze gastvrouw het ontbijt brengen met vers gebakken brood en gekookte eitjes van eigen kippen. Als ze samen met ons de auto alvast naar Vorden, het eindpunt van vandaag gebracht heeft, gaan we op pad. Het is eerst nog frisjes. Gelukkig lopen we al snel weer in het bos, daar hebben we minder last van de koude wind. Het heeft hier flink geregend,  veel bomen staan in het water. We gaan op zoek naar de dikste eik van Nederland. Deze staat hier in de buurt, we lopen er graag een paar kilometer voor om. Het blijkt inderdaad een prachtige boom, Annie M.G. Schmidt heeft er een liedje over gemaakt. 🎵Ik heb een tante en een oom, die zitten in een eikenboom, een eikenboom in Laren🎵

In Laren aangekomen, zien we toevallig dat er naast de kerk een creatieve markt is. Dikkie en Ymkje slaan hun slag en doen inkopen. Even later als we aan de koffie met gebak zitten, showt Ymkje haar nieuwe aanwinsten: een schattig hoedje en gehaakt houdertje waar met de merke een glas bier in kan. Tegenover het terras staat Albert Mol, vereeuwigd in een beeld. Op naar Vorden komen we een man tegen die dit jaar zijn 25ste vierdaagse gaat lopen. Hij vraagt of wij naar het pontje gaan lopen. Ja, dat is wel de bedoeling. We hebben gelezen dat er een trekpontje is, dit lijkt ons leuk. Maar al wat komt op de route, geen pontje. We snappen het niet, hebben geen bordjes gemist. Als we andere PP lopers vragen, blijkt dat we een stukje van de route af hadden gemoeten. Pech dus. Te veel gepraat? Maar genoeg andere leuke dingen gezien. En dieren. Timmerende spechten, Vlaamse gaaien, gisteren een eekhoorn en nog veel meer.

In Vorden aangekomen, hebben we het eindpunt van Pieterpad deel 1 bereikt. Dit weekend hebben we 47 km gelopen. Het eerste Pieterpadboekje is uit, op naar deel 2 🥾🥾🥾🥾🥾

Jouw reactie