Dag 9 Hardenberg Ommen

18 juni 2023 - Grou, Nederland

18 Juni 2023.

De groep wordt wat kleiner. Ymkje, Yvonne, Ingrid en Dirkje zijn van plan de 21km van deze route te lopen. Maar helaas...Ingrid en Meinte hadden hout voor de kachel nodig, wat 2 dagen vóór onze Pieter Paddag uitgeladen moest worden. Daar waren een paar sterke vrouwen handen voor nodig, wat Ingrid een balkje op haar voet opleverde. Met een hele dikke voet tot gevolg. Toen waren er nog 3!

De weersvoorspelling is deze dag uitgekomen. Niet veel zon maar wel een temperatuur van 28 graden. Een korte broek en hempje was meer dan voldoende dit keer. Eerst met de trein van Ommen naar Hardenberg in 20 minuten en daarna in 5,5 uur lopend terug naar Ommen. Een prachtige route langs meren, weilanden, door het bos en langs de Vecht. Omdat het zo warm was zijn we welgeteld 2 stelletjes en 1 vader met dochter tegen gekomen die vandaag dezelfde agenda hadden als ons. Wat een heerlijkheid. Wel veel gebabbel onderweg ( onvermijdelijk!) maar ook ontzettend veel rust , vogel geluiden en een prachtige natuur.

We zijn om 10 uur gestart met lopen en kwamen na 1 uur een leuk terrasje tegen waar Yvone en Oscar al eens geweest waren. Daar hebben we koffie met gebak besteld. Het is tenslotte vaderdag vandaag! Maar goed ook, want daarna zijn we geen horeca meer tegen gekomen. 4 Km vóór de finish waren de waterflessen leeg en ons lijf vies van het zand en zweet. Deze laatste loodjes weegden iets zwaarder dan we gedacht hadden. Met de pas er goed in en wat extra stops hebben we deze etappe ook weer vol trots volbracht. Bij het station van Ommen nog een paar biertjes en een goed gesprek als afsluiter. En om 5 uur huiswaarts met Yvonne als chauffeur dit keer.

1. Jolanda:
    20 juni 2023