Dag 11 Hellendoorn naar Horstweg, Laren

9 maart 2024 - Laren, Nederland

Vanochtend zijn we om 7.45 uur vertrokken vanuit Wytgaard.  Ymkje heeft haar auto bij Menno en Dirkje gebracht. Menno kan zich dit weekend dan ook redden.  Dit weekend lopen we nl. 3 etappes en overnachten vanavond in accomodatie Verwoldsehof.

Het weer is prachtig,  wel een beetje fris. Voor het wandelen is dit top. We parkeren de auto in Hellendoorn en na een heerlijke koffie van Ymkje en courgette/walnoten cake van Dikkie eerst op zoek naar een toilet.  En ja hoor,  super gastvrij in de plaatselijke supermarkt ook weer gelukt. We krijgen zelfs een tip voor gratis koffie ter plekke.

Dirkje showt haar nieuwe rugzak met drinkreservoir en na vergelijken wandelschoenen gaan we op pad. Nu eerst weer zoeken naar de juiste route het dorp uit. De wandeling start al met het spotten van een eekhoorn en Vlaamse gaai. Het dorp uit lopen we al snel in een prachtige natuurgebied. De Sallandse heuvelrug, Holterberg. Echt super mooi.  Halverwege ontmoeten we veel wandelaars die ook het Pieterpad wandelen.  Het is ook prachtig weer vandaag.  We drinken koffie bij Schaapskooi Twilaar. We krijgen een gratis voorlichting over de schaapskooi. Wist je dat een schaapskooi geen hoeken heeft en er ook honden en ezels in de groep verblijven? Als er gevaar is voor de schapen, dan beschermen de honden (Pyrenese berghond) en ezels (schoppen in het rond) bv tegen wolven.  Er zijn al veel lammetjes geboren en de Duitse schaapsherder houdt ze goed in de gaten.  In de buurt van de schaapskooi is een groot complex waar vroeger de tewerkstelling was van werklozen.  We vervolgen onze weg en genieten vol op. Al pratende zijn we zo weer vele kilometers verder op. We drinken koffie op terras bij een mooie locatie in Holten.

Vandaag na 27,8 km (met de 1e blaren op de hakken en toch wat stijve spieren) komen we aan in het leuke Verwoldsehof.  We worden ontvangen in de deel van de boerderij met een gezellig onderkomen.  De eigenaar Ben, Dirkje en Ymkje halen de auto op en straks genieten we van een hopelijk lekkere Lasagne gemaakt door de eigenaar (Mathilde).

Oan't moarn voor een nieuwe etappe!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

Jouw reactie