Dag 3 Van Groningen naar Zuidlaren

29 augustus 2021 - Zuidlaren, Nederland

Zaterdag 28 augustus 2021

Met 5 dames gaan we on tour, met de auto naar Zuidlaren. Een klein groepje vandaag. Bianca is verhuisd, de anderen gaan we vandaag verleiden met mooie foto's om er de volgende keer weer bij te zijn. In Zuidlaren aangekomen eerst een mondkapje scoren voor Dirkje en een bak koffie van Ymkje in de toepasselijke Fryske bekers.  Mondkap op'e snút en go, met de bus naar Grun.

Met de bus van Zuidlaren naar Groningen, mondkap op!

In Groningen kunnen we bij het station gelijk beginnen met de route, waar deze de vorige keer is geëindigd. We lopen de stad uit langs het water, het Noord Willems kanaal. De natuur is prachtig, al snel komen we bij het Paterwoldse meer waar veel drukte is met zeilboten. In een weiland is een groepje Schotse Hooglanders dat geen acht slaat op alle Pieterpad lopers.

We gaan lunchen bij een handwijzer met: Pieterburen 36 km en St. Pietersberg 447 km, nog een heel eind te gaan dus! We vervolgen onze weg richting Haren, na Haren komen we op een zandpad. Aan de kant van de weg staat veel Boerenbalsemien, zo leuk om daar even in te knijpen. Verderop staat aan de kant van de weg een tafeltje met zakjes Mirabellen. We kopen een zakje en komen er achter dat het een soort pruimen zijn. Maar niet te veel van eten, je weet maar nooit hoe dit tegen je gaat werken :)

Als we een stuk door het bos lopen, zien we dat het flink heeft geregend hier. Grote plassen, het lijkt wel een hindernisbaan. Steeds weer kijken waar je het beste langs kunt lopen en dan tot de ontdekking komen dat de andere kant toch beter was. Later komt er ook weer een droog stuk met prachtige paarse heide, hier hebben we even een sanitaire stop.

Met het weer hebben we geluk, vast mede dankzij het vogelpoepje dat precies op de hand van Yvonne valt. Gerda Minke heeft papier om te poetsen. We komen langs een heel leuk huisje in het bos waar je zelf koffie en thee kunt zetten, boekjes en andere snuisterijen kunt kopen. Ingrid verdwijnt even achter het gordijntje. 'Het juiste moment, soms is dat Nu'

Ingrid gaat even achter het gordijntje Oh jakkes, een vogelpoepje op Yvonne haar hand, Gerda Minke heeft papier om te poetsen. De juiste spreuk op het juiste moment

Onderweg wat telefoontjes want ja, we kunnen thuis en op het werk niet worden gemist ;)

Tja, soms kun je niet worden gemist op het werk Even mem haar stem horen, zo leuk als je voor het eerst een mobiel hebt

Ineens bij 2 hunebedden, ook weer bijzonder. Dan zijn we in Drenthe en dus weer een provincie verder! Na 21 km komen we aan in het mooie Zuidlaren.  Een lekker hapje en een snapje op het terras en weer op weg naar Wytgaard. We hebben weer een prachtige dag gehad!

PHOTO-2021-08-28-21-30-45 Nabespreking van de route

1. Jolanda:
    29 augustus 2021
    Prachtig verhaal en mooie foto’s!
    Ik hoop er volgende x weer bij te zijn!😀👍🏻🚶🏻‍♀️☀️