Dag 2 van Winsum naar Groningen

7 juni 2021 - Groningen, Nederland

Zondag 6 mei 2021. Vandaag vroeg op pad want we moeten 21 km lopen met een uur reistijd naar Winsum. Half 9 staan we bij het gele bankje. De samenstelling van de groep is deze keer iets anders. Hannie en Bianca gaan niet mee en Ymkje Roorda heeft zich aangesloten bij de groep. Zij heeft de eerste 12 km vorige week alleen gelopen

WhatsApp Image 2021-06-06 at 15.11.08

Mooi weer in Wytgaard dus we gaan volle goede moed van start. Maar helaas, we zijn nog zoekende naar het startpunt in Winsum en daar begint de hemel al te druppelen! Uiteindelijk zal dit de hele route zo doorgaan....gelukkig is het motregen en mag het de pret niet drukken.

WhatsApp Image 2021-06-06 at 15.30.57

WhatsApp Image 2021-06-06 at 15.32.57

Met 8 vrouwen op pad is het eerste onderwerp van gesprek natuurlijk de wc. Waar oh waar kunnen we eerst nog even plassen. Dat probleem wordt snel opgelost als we langs een restaurant lopen. Zonder te vragen bied de eigenaar het gebruik van hun wc aan. Wat een aardige mensen.

Vandaag een mooie route door het glooiende Groningen met schapen en koeien op de dijken en paarden in de wei.

WhatsApp Image 2021-06-06 at 15.30.58

We zijn niet de enigen die deze tocht vandaag maken. Er zijn veel wandelaars op pad maar ook een stel die het Pieterpad op de fiets doen. Na 2 uur lopen willen we ergens gaan lunchen maar alle bankjes en picknicktafels zijn bezet. Jammer. Dan maar op de grond tegen een elektriciteitskast (?) met z'n allen op een rij.

IMG_9004

Als we Groningen binnen wandelen is dat een vreemde gewaarwording. Langs de gebouwen van Zernike campus van de RUG, het Noorderplantsoen en de studentenhuizen met rijen fietsen voor de deur.

We komen in een demonstratie tegen corona maatregelen terecht. Een beetje laat volgens ons want de regels worden steeds meer versoepeld. We hebben nog 1,5 uur vóór de trein van 16.22 vertrekt naar Winsum dus tijd voor een terras. We komen op het terras van een gay café terecht waar deze 8 vrouwen prima tussen passen.

WhatsApp Image 2021-06-06 at 15.32.08

Op het station moeten nog wat kaartjes gekocht en OVkaarten opgewaardeerd worden en dan zijn we net op tijd voor de trein. Wat een timing van ons. Voor enkelen is het lang geleden dat ze in een trein gezeten hebben dus we genieten er volop van. In Winsum verdeeld de groep zich over 2 auto's en gaan we weer richting Wytgaard. Een uur of 5 zijn we weer thuis waar de zon de hele middag geschenen heeft!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gerda Minke:
    7 juni 2021
    Leuke dag op naar volgende route
  2. Jolanda:
    8 juni 2021
    Mooi verhaal! 👍🏻 Ondanks het miezerige weer een prachtige dag!